Website‌ ‌laten‌ ‌maken‌ ‌voor‌ ‌een‌ ‌advocatenkantoor‌ ‌

Een goed vindbare advocatenwebsite laten maken is onmisbaar als je een sterke digitale groei wilt. Je advocatenkantoorwebsite is namelijk het fundament van je online aanwezigheid en het digitale visitekaartje van je kantoor.

Law Leads helpt advocaten met het maken van professionele websites die alles hebben – nu en in de toekomst – die je kantoor nodig heeft om online te groeien. Wil je weten wat we voor je kunnen doen? Vul dan onderstaand formulier in, en wij praten graag eens volledig vrijblijvend over je visie.

Hoe kan Law Leads jouw advocatenkantoor helpen?

Een nieuwe website maken

Dit is voor advocatenkantoren die een volledig nieuwe website nodig hebben voor hun kantoor of een juridisch project. Deze website heeft een uniek en op maat gemaakt design, werkt ook op mobiel en is gebruiksvriendelijk ontworpen. Wij helpen je ook op weg om de website zelf te onderhouden en content te plaatsen. De website is uiteraard geoptimaliseerd voor SEO.

Een goede en succesvolle website is een combinatie van ontwerp, content, functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en compatibiliteit voor zowel desktop als mobiel. Dit is de minimumstandaard voor de websites die wij maken.

Een bestaande website upgraden & optimaliseren

Heeft je website een broodnodige update nodig? Dat kunnen wij ook voor je kantoor doen. We zorgen ervoor dat je website responsief is en een echt visitekaartje is voor je kantoor. Deze dienst zorgt ervoor dat je website helemaal in orde is wat betreft SEO, snelheid, organisatie en mobielvriendelijkheid.

Vaak nemen advocatenkantoren contact met ons op omdat er een paar zaken mis zijn met de website; een functionaliteit werkt niet naar behoren, de site is traag of verouderd. We kunnen je website volledig moderniseren of gewoon een paar functies toevoegen die je advocatenkantoor nodig heeft.

Waaruit bestaat een goede website voor advocaten

1. De Homepage

Ongeacht de grootte en de doelstellingen van je kantoor, moet je op de homepage enkele belangrijke zaken doen:

  • Snel en effectief communiceren; wat je doet en waarom je hier goed in bent
  • Geloofwaardigheid van het kantoor ondersteunen
  • De aandacht trekken met passende afbeeldingen en/of illustraties
  • Een eenvoudig te begrijpen overzicht geven van je diensten
  • Bezoekers aanmoedigen contact met je op te nemen

Zorg ervoor dat elk van deze elementen aanwezig is op je homepage. Elk van deze is belangrijk om de geloofwaardigheid en uitstraling van je kantoor online te verbeteren.

photo-1602924097911-a78ca1af38c6

2. Over ons pagina

De ‘Over ons’-pagina is de pagina die wij bijna net zo belangrijk achten als de homepage. Het is een van de pagina’s die een potentiële cliënt zeker zal bezoeken. Deze wil namelijk weten of zijn zaak in goede handen zal zijn, en de ‘Over ons’-pagina is een goede plek om te beginnen om na te gaan of jouw kantoor wel geschikt is.

Dit is de plek op je website waar je karakter en persoonlijkheid toevoegt. Het is belangrijk dat je de afstand tussen jou en de cliënt wegneemt. Vergeet niet dat naar een advocaat stappen voor veel mensen een serieuze stap is waar veel stress en onzekerheid mee gepaard gaat.

Wanneer websitebezoekers de ‘Over ons’-pagina bekijken, willen ze op hun gemak gesteld worden en de informatie over je kantoor krijgen die ze nodig hebben om de volgende stap te nemen.

Vertel over je ervaring, welke specialisaties je hebt, welke interessante zaken je in het verleden hebt afgehandeld, en probeer – indien gepast – reviews van vorige cliënten erin te verwerken. Probeer te achterhalen wat een cliënt wil lezen om een weloverwogen keuze te maken.

3. Praktijkpagina’s

Op deze pagina’s ga je vertellen over de rechtsgebieden waar je kantoor zich in specialiseert. Elk van deze rechtsgebieden heeft een aparte pagina nodig waarin je gedetailleerd uiteenzet wat je precies doet en hoe je kunt helpen.

Probeer hier uitvoerig te vertellen wat deze rechtsgebieden inhouden. Wanneer je een pagina hebt over verkeersrecht, zorg er dan voor dat je vermeldt dat je boetes aanvecht, verzekeringsclaims afhandelt en de rechten en belangen van mensen verdedigt voor de politierechtbank, enzovoort.

Wees niet bang om te veel informatie te geven. Door uitgebreid te vertellen over je specialisaties is de kans groot dat je een probleem aanpakt en precies de dienst aanbiedt waar ze naar op zoek zijn. Bovendien is een uitgebreide pagina ook goed om gevonden te worden in de zoekresultaten van Google.

4. Biografieën van medewerkers

Om echt een connectie te vormen met potentiële cliënten, is het belangrijk om een blik achter de schermen te geven. De beste manier – naast de ‘Over Ons’-pagina – is om voor elke medewerker van het kantoor een aparte biografie te schrijven. Wees niet bang om informele feiten over de collega’s te vermelden, zoals hun hobby’s en interesses. Dit is waar je de menselijke kant van je kantoor toont en de barrières tussen jou en de bezoeker wegneemt.

 
 
photo-1595072697075-bebc646eac35

5. Een blog

Wil je duurzaam en effectief nieuwe cliënten online werven, dan heb je een blog nodig. 94% van de mensen zoekt online naar juridisch advies. Als jouw kantoor sterke en nuttige blogs schrijft rond relevante onderwerpen die begrijpelijk zijn voor mensen zonder juridische achtergrond, bouw je autoriteit op en trek je meer bezoekers naar je website.

Wanneer zij een advocaat nodig hebben, is de kans groot dat ze jou inschakelen. Het helpt je om online gevonden te worden en het blog bewijst jouw kennis van zaken.

6. Contactpagina

Op elke pagina die je ontwikkelt, moet je de contactinformatie duidelijk aangeven, samen met een oproep om nu contact op te nemen. Deze call-to-action (CTA) is van groot belang. Wij raden aan om de cliënt drie mogelijkheden te geven om contact op te nemen: een telefoonnummer, een e-mailadres en een aparte contactpagina.

Op de contactpagina dien je ook informatie te verstrekken over wat er gebeurt wanneer de cliënt contact opneemt, inclusief of er al dan niet een gratis consultatie wordt aangeboden. Het is tevens handig om een kaart met de locatie van je kantoor op de contactpagina te plaatsen.

7. Reviews en case studies

Wanneer je iets koopt, lees je meestal eerst de reviews van het product om te controleren of ze goed zijn. Mensen willen bevestiging dat ze de juiste keuze maken en hechten enorm veel belang aan de mening van anderen om die bevestiging te krijgen. Dit is een van de beste manieren om twijfelende bezoekers over de streep te trekken. Als je een zeer tevreden cliënt hebt, vraag hen dan of ze een eerlijke review willen schrijven over je diensten. Veel mensen zullen daar geen enkel probleem mee hebben als je hen oprecht hebt geholpen.

Als je bijvoorbeeld een echtscheidingszaak hebt gewonnen, vertel er dan over. Beschrijf hoe je je cliënt hebt geholpen en hoe deze heeft gekregen wat hij/zij wilde. Geef details, cijfers en concrete voorbeelden. Dit helpt mensen om te zien wat jouw werkwijze is en geeft ze vertrouwen dat jij de juiste persoon bent voor hun juridische probleem.

8. Technische aspecten

1. Eenvoudige navigatie

In maximaal 3 klikken moet de bezoeker de gewenste pagina kunnen vinden. Het is belangrijk dat je een goed functionerende zoekfunctie hebt, de juiste tags en categorieën gebruikt, en een goed doordacht menu en footer hebt.

Op deze manier voorkom je frustratie bij de bezoeker en zorg je ervoor dat ze de website niet verlaten. Je wilt immers dat de bezoeker contact met je opneemt.

2. Snelheid Optimalisatie

De snelheid van je website wordt steeds belangrijker. Mensen willen niet lang wachten tot de pagina die ze nodig hebben is geladen. Traag ladende pagina’s zorgen voor frustratie en komen niet professioneel over.

Een ander aspect waar de snelheid van je site invloed op heeft, is de online vindbaarheid. Google wil de best mogelijke gebruikservaring creëren voor haar gebruikers. Een snelle website zal dus eerder in de zoekresultaten worden aangeraden dan een trage.

3. Interactieve professionele lay-out

De website van je advocatenkantoor fungeert als je online visitekaartje. De eerste indruk die je maakt, moet meteen positief zijn. Dit draagt bij aan je geloofwaardigheid en vergroot de kans dat een bezoeker uiteindelijk klant wordt. Het is daarom essentieel dat je website er professioneel en modern uitziet, vanaf het allereerste moment.

Het is niet alleen belangrijk dat je website er goed uitziet op een desktopcomputer, maar ook op smartphones. Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon om informatie op internet te zoeken. Zorg er daarom voor dat je webdesigner rekening houdt met de uitstraling van je website op alle platforms.

Wij specialiseren ons uitsluitend in het maken van websites voor advocatenkantoren. Het merendeel van onze cliënten kiest voor ons omdat wij precies weten wat er van ons verwacht wordt, zonder dat daar uitgebreide gesprekken voor nodig zijn. Voor elk kantoor kunnen wij waardevol advies geven met betrekking tot hun online aanwezigheid. Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid om de volledige inhoud van de website van A tot Z te verzorgen.

photo-1508591360875-10163ed98c8e

Wat je van ons kunt verwachten

Diepgaand interview – We starten met een gesprek over het advocatenkantoor, de geschiedenis ervan, de cliënten, de stijl, de tone of voice, de content en de marketing doelstellingen.

Op maat gemaakte lay-out en stijl – Ieder kantoor is anders, wij zorgen dat dit naar voor komt in elk detail van het design.

Professionele copywriting – Ons team van copywriters zorgt ervoor dat de content op je website echt converteert. Onze copywriters hebben expertise als jurist en advocaat.

Unieke pagina’s voor je team en expertise(s) – We zorgen ervoor dat de webpagina’s uniek zijn en de sterke punten van jouw team naar voor brengen. Ook schrijven we de pagina’s van je diensten zodanig uit dat ze vertrouwen en autoriteit uitstralen.

Logo design – Indien nodig ontwerpen we ook een nieuw logo.

On page SEO – We bekijken welke zoekwoorden het beste scoren voor je advocatenkantoor en optimaliseren de content, site titels en metadata.

Uitleg over hoe je zelf kunt posten op de website – Om ervoor te zorgen dat je optimaal kan profiteren van je nieuwe website leggen we je haarfijn uit hoe je dingen zelf aanpast en nieuwe posts kunt publiceren.

Ons website design proces

1. Introductie en brainstormen

We starten altijd met een Zoom-call om meer te weten te komen over het advocatenkantoor. Tijdens dit gesprek bespreken we je doelgroep, geschiedenis, huidige marketing en welke doelstellingen je voor de toekomst hebt.

Op basis hiervan gaan we brainstormen en ideeën geven over wat wij denken dat de beste aanpak is voor de website en hoe deze eruit zou moeten zien.

We willen er zeker van zijn dat we goed bij elkaar passen. Als we niet kunnen bieden wat je wilt of als we denken dat een voorgesteld idee niet goed is, zullen we dat eerlijk aangeven.

Na het gesprek sturen wij een offerte op basis van het besprokene.

2. Interview

Na het aanvaarden van de offerte plannen we een nieuw gesprek. Dit kan op afstand of op kantoor. We gaan uitgebreid in op wat het doel van het kantoor is, waar je dit binnen enkele jaren ziet, welke content je op de website geplaatst wilt hebben, wie je cliënten zijn en hoe je de groei voor de komende jaren ziet.

Het belangrijkste doel van dit gesprek is het vinden van het hoofddoel van het design en hoe dit eruit zal zien.

3.Schrijven van content

In deze fase vragen we van jou – of we maken zelf – content voor op de website. Dit omvat foto’s van het kantoor, relevante infographics en je logo. We schrijven ook teksten of herschrijven ze voor SEO-doeleinden.

Terwijl het designteam bezig is, werken onze SEO-experts – indien SEO ook gewenst is – hard aan het uitwerken van de websitecontent. Dit zorgt ervoor dat de website veel gemakkelijker kan worden gevonden.

Het schrijf- en herschrijfproces is een samenwerkingsproces, omdat we streven naar een digitale aanwezigheid voor jouw bedrijf die overeenkomt met de gewenste uitstraling.

4.Uitwerking & revisies

We gaan van start met een conceptuele uitwerking van hoe de website eruit zou moeten zien op basis van het interview. Deze conceptuele weergave, de wireframe van de website, kan binnen 2 weken worden opgeleverd, afhankelijk van de gewenste complexiteit van de website. Op deze uitwerking kun je feedback geven om ervoor te zorgen dat het volledig aansluit bij jouw wensen. Belangrijke revisies dienen in deze fase te worden aangevraagd.

Vervolgens zullen we alle benodigde aanpassingen doorvoeren. In deze fase is de website bijna gereed.

5. Optimalisatie

De website van een advocatenkantoor moet functioneel zijn op smartphones, vlot werken, gebruiksvriendelijk zijn en snel laden. Deze optimalisatie duurt enkele dagen tot een week. Het uiteindelijke visuele aspect van de website voor je advocatenkantoor verandert weinig tot niet in deze fase.

 
 

6. Controle

In de controle fase geven we je de tijd alles nog eens na te lopen. Zelf hertesten we alles en kijken we of er nergens fouten zijn ingeslopen. Dit geeft iedereen de kans om eens met een frisse blik te kijken naar de nieuwe website voor het advocatenkantoor.

7. Lancering

Het is zover! De website voor je advocatenkantoor is af! Deze kan nu online gezet worden.

Heb je nog vragen over een website maken voor advocaten of wat wij voor jouw kantoor kunnen betekenen? Contacteer ons dan vrijblijvend via info@lawleads.be