Juridische blogs laten schrijven door Law Leads

Juridische blogs laten schrijven door Law Leads

Veel advocatenkantoren denken dat een mooie website voldoende is om meer cliënteel aan te trekken via het internet. 

Dat is helaas niet het geval. 

Om echt te kapitaliseren op de opportuniteiten van het internet moet uw website o.a. regelmatig nieuwe updates krijgen. De meest efficiënte en meest gangbare manier om dit te doen is door het publiceren van een blog. 

Een interessante, behulpzame en technisch geoptimaliseerde blog kan er tevens voor zorgen dat uw website bovenaan de Google zoekresultaten verschijnt. Laat de juristen en copywriters van Law Leads uw juridische blogs schrijven.

Weinig advocaten in België overwegen geoptimaliseerde juridische blogs te laten schrijven en laten hierdoor veel groeipotentieel op tafel liggen. Dit wil ook zeggen dat de enkele advocatenkantoren die investeren in Google geoptimaliseerde blogs een enorm grote groep potentiële cliënten bereiken.

Bent u klaar om uw online zichtbaarheid een boost te geven en meer cliënten te bereiken via Google Search? Contacteer LawLeads op info@lawleads.be of laat een bericht achter via onderstaand formulier.

                                                             


    Wilt u meer weten over LawLeads en onze dienstverlening juridische blogs laten schrijven? lees hieronder gerust verder en ontdek wat ons uniek maakt.

    Het nut van juridische blogs laten schrijven

    We stellen vast dat weinig advocaten begrijpen wat het nut van een blog is. We sommen enkele onderbelichte voordelen op van een blog voor advocatenkantoren:

      • De link tussen de website en sociale media. Veel advocatenkantoren proberen een aanwezigheid en volgersbestand op te bouwen op sociale media, vooral LinkedIn. Weinig kantoren slagen hier écht in. Wie een interessante blog publiceert op de eigen website, zal deze altijd kunnen posten op sociale media. Niet alleen zorgen deze regelmatige posts voor meer volgers en naamsbekendheid op sociale media, ze leiden geïnteresseerde klikkers meteen naar uw website;

      • Reputatie en naamsbekendheid. We spenderen men z’n allen grote hoeveelheden tijd online. Het is niet verwonderlijk dat ondernemingen in alle sectoren massaal inzetten op advertenties, sociale media, Google Search en dergelijke om de aandacht van de grote groep internetgebruikers te grijpen. Wie op een slimme manier een geoptimaliseerde blog publiceert zal opmerken dat diens naam, logo en identiteit beter gekend is bij de algemene bevolking.

      • Het aanmeten van een specifieke identiteit. Het leuke aan een blog is dat u zelf kan kiezen wat er in staat. Ook als u juridische blogs laat schrijven. Via uw blog kan u uw kantoor een uitgedokterde identiteit aanmeten. Wilt u een specifiek type cliënt aantrekken (of net niet), dan kan uw blog hiervoor zorgen. Wilt u een groen of eerder een strak corporate imago? Uw blog kan hiervoor het vehikel zijn. 

      • Het aantrekken van meer cliënteel. Een blog met een goede achterliggende strategie (bijvoorbeeld Google Search optimalisatie) zal voor meer websitebezoekers zorgen. Als uw website de mogelijkheid biedt om contact met u op te nemen zullen de rechtzoekende bezoekers op uw website met regelmaat contact met u opnemen. 

    Dit zijn zeer lovenswaardige doelstellingen die in de praktijk helaas weinig gehaald worden. De meeste blogs worden na enkele weken tot maanden opgegeven. 

    Slechts een handvol Belgische advocatenkantoren slagen erin om écht de vruchten te plukken van een goede blog.

    Waarom?

    Omdat zij niet zomaar uit de losse pols blogs publiceren. Er zit een onderliggende strategie achter.

    Juridische blogs laten schrijven

    Online vindbaarheid door Google optimalisatie

    De kracht van Google

    Het probleem van de meeste blogs is dat ze niet vindbaar zijn. Het internet is gigantisch. Er zijn meer dan 2 miljard websites. Om op te vallen tussen al deze websites moet u een strategie uitwerken om uw vindbaarheid te optimaliseren

    Volgens ons is beste strategie om online gevonden te worden via Google Search. 

    Onderzoek wijst uit dat maar liefst 86% van de mensen op zoek naar een advocaat Google als hun voornaamste informatiebron gebruiken.

    Als uw website stelselmatig bovenaan de zoekresultaten verschijnt na relevante zoekopdrachten, zal u een schat aan nieuwe cliënten bereiken.

    Een blog als manier om te ranken in Google

    Wie hoog wil scoren in de Google zoekresultaten zal onder andere kwalitatieve en technisch geoptimaliseerde tekst moeten publiceren. Het Google algoritme houdt van interessante, behulpzame en regelmatig gepubliceerde blogs.

    Bij LawLeads begrijpen we de waarde van online vindbaarheid. Daarom gebruiken we de nieuwste technieken voor Google optimalisatie om ervoor te zorgen dat uw blog gemakkelijk wordt gevonden door uw doelgroep. Door uw blog te optimaliseren voor zoekmachines helpen wij uw online zichtbaarheid te vergroten en verkeer naar uw website te leiden.

    Juridische blogs laten schrijven door ons team van juristen – marketeers

    Er stelt zich nog een probleem: digitale marketing experts die weten hoe Google optimalisatie werkt hebben doorgaans weinig kaas gegeten van juridische kwesties. Eveneens zijn er quasi geen juristen die snappen hoe Google werkt.

    LawLeads werkt in deze marge. Bij ons werken enkel juridisch geschoolde marketeers. Niet alleen zijn wij in staat om blogs te schrijven die makkelijk worden opgepikt door het Google algoritme, u kan zich ook aan kwaliteitsvolle juridische teksten verwachten.

    Ons team van juristen – marketeers heeft een schat aan ervaring op verschillende juridische gebieden en schrijven hoogwaardige, boeiende, behulpzame en technisch geoptimaliseerde inhoud voor blogs. Wij begrijpen hoe belangrijk het is om op de hoogte te blijven van de laatste juridische ontwikkelingen en gebruiken deze kennis om inhoud te creëren die zowel relevant als interessant is voor uw publiek. Wij zijn de ideale partner voor online marketing voor advocaten die willen groeien en waardevollere cliënten wil binnen halen.

    Juridische blogs voor advocaten laten schrijven

    Blogs op maat van uw kantoor en budget

    Onze dienstverlening om juridische blogs te laten schrijven wordt volledig aangepast aan de wensen van ons cliënteel, waarbij volgende parameters voorafgaand besproken worden:

      • Uw doelstellingen en langetermijnvisie. We bespraken daarnet al hoe een blog de identiteit van uw kantoor kan helpen opbouwen. Door uw visie op lange termijn te bespreken kunnen we strategieën uitwerken om het gewenste cliënteel te bereiken in de gewenste rechtsdomeinen.

      • Rechtsgebied en inhoud. U kan het voorwerp van uw blogs uiteraard zelf bepalen. Wij schrijven over de topics die u wenst. We kunnen ook zelf op zoek gaan naar interessante onderwerpen. 

      • Regelmaat van publicatie. Dit is waar kantoren die zelf blogs schrijven meestal de mist ingaan. Na een periode van gemotiveerde publicatie worden er geen nieuwe blogs meer geschreven. Logisch ook, advocaten zijn drukbezet. Wij bespreken samen met u een regelmaat van aanlevering van de blogs die wij stipt naleven.

      • Prijs. We maken heldere afspraken over de prijs van de blogs en werken met maandelijkse formules..

    Of u nu een advocatenkantoor bent dat een sterke online aanwezigheid wil opbouwen, een bedrijf dat zijn werknemers en klanten wil informeren over juridische onderwerpen, of een advocaat of juridisch expert die zijn kennis en expertise wil delen met een breder publiek, onze diensten voor juridische blogs laten schrijven zijn ontworpen om aan uw behoeften te voldoen. 

    Optimaliseren van de reeds geschreven blogs

    Als u al een reeks blogposts hebt geschreven die ondermaats presteren kunnen wij deze achteraf technisch optimaliseren. Zo haalt u alsnog het maximale uit uw reeds uitgevoerde werk.

    Begin vandaag nog – Contacteer onze specialisten

    Wenst u aan te sluiten in het korte rijtje van Belgische advocaten die het maximale uit het internet haalt? Wilt u populaire, interessante, behulpzame én geoptimaliseerde blog laten publiceren op uw website en daarmee een grotere naamsbekendheid opbouwen en meer cliënteel bereiken? LawLeads is uw perfecte partner.

    Contacteer ons gerust op info@lawleads.be of laat een bericht achter via bovenstaand formulier. 

    FAQ

    Kan ik voorbeelden zien van uw juridische blogs?

    Uiteraard kunnen wij enkele voorbeelden voorleggen voorafgaand aan onze samenwerking. Zo krijgt u een beeld van het werk dat wij leveren. Trouwens, voor elke publicatie krijgt u de kans om opmerkingen te formuleren. 

    Hoe zorgen jullie ervoor dat mijn juridische blog geoptimaliseerd is voor Google?

    De wereld van de Google optimalisatie (SEO) is complex en technisch van aard. Het is niet mogelijk om hier een overzicht te geven van alle optimalisaties die wij doorvoeren. We kunnen u wel garanderen dat wij met alle aspecten van SEO rekening houden, zowel inhoudelijk, on-page, off-page als technische SEO.

    Hoe ontvang ik mijn juridische blogs?

    Normaal gezien bezorgen wij u de tekst in een Google doc of Word-document. Eens wij u opmerkingen hebben verwerkt gaan we de blogs zelf op uw website publiceren. Als u de blogs liever zelf online zet, is dat uiteraard mogelijk.