Hoe We Werken

HOE WE WERKEN

HOME | HOE WE WERKEN

U wilt Law Leads inschakelen voor uw advocatenkantoor, maar wat doen wij nu precies en hoe gaan we te werk? Hier leggen wij uit hoe wij uw kantoor hoger laten verschijnen in Google en hoe een hoge plaats in Google u uiteindelijk meer cliënten zal opleveren. Heeft u nog vragen, of wilt u geen tijd en cliënten verliezen en zo snel mogelijk samenwerken? Dan kunt u ons hier contacteren.

Wat is SEO

Weet u al wat SEO is? Scroll gerust naar 1. 

SEO is het optimaliseren van uw website om zo hoog mogelijk te staan in de zoekresultaten van Google. SEO biedt enkele interessante voordelen ten opzichte van betaalde advertenties.

  1. U krijgt bezoekers op uw website, ook nadat u de investering in SEO stopzet;
  2. De bezoekers die u krijgt zijn relevanter dan bij betaalde advertenties;
  3. De ROI van SEO ligt veel hoger op lange termijn. 

Het doel is om zo hoog mogelijk te staan in de zoekresultaten van Google voor de zoektermen waarvoor u wilt gevonden worden. Een voorbeeld van zo een zoekterm is “strafrecht advocaat in Brugge”.

Bovenaan in de zoekresultaten verschijnen wanneer mensen zoekopdrachten ingeven zoals  ¨advocaat echtscheiding Gent¨, ¨advocatenkantoor intellectuele eigendomsrechten¨, ¨advocaat arbeidsgeschil¨, levert uw advocatenkantoor uiteraard makkelijk extra cliënten en omzet op.

Dit is exact wat wij voor u doen. Wij zorgen ervoor dat uw kantoor voor zoveel mogelijk relevante zoekopdrachten zo hoog mogelijk in de zoekresultaten verschijnt voor potentiële cliënten.

Stap 1: Gratis strategie gesprek

Voor het strategiegesprek plaatsvindt, nemen wij uw website – mocht u al een hebben – door en gaan we na of er nu al ernstige problemen spelen die u klanten kosten en hoe u deze kunt oplossen. 

In het strategiegesprek maken we kort kennis en bekijken we of we een match zijn voor elkaar. In dit gesprek wordt besproken wat uw langetermijndoelstellingen zijn, welke cliënten u wilt aantrekken en waar de focus ligt van uw kantoor. 

We geven een korte uitleg over SEO en in welke mate dit relevant is voor de groei van advocatenkantoren.

Ook overlopen we de mogelijke strategieën wordt samen bepaald welke SEO-strategie het beste bij uw kantoor en objectieven past. Daarnaast maken we een voorzichtige schatting van waar uw kantoor binnen nu en 6, 12 en 24 maanden zal staan.

Stap 2: Offerte op maat

Op basis van uw strategie en doelstellingen bezorgen wij u een offerte op maat. Deze geeft in detail weer welke zaken wij maandelijks voor uw kantoor zullen doen. Zo weet u exact waar wij achter de schermen mee bezig zijn en kunt u makkelijk de progressie volgen. 

Indien gewenst, kan deze offerte kan uitgebreid of ingekort worden naargelang uw doelstellingen op lange termijn. Aangezien SEO een langetermijnstrategie is raden wij aan om minimaal 6 maanden met ons samen te werken.

Stap 3: Analyse van uw kantoor en website

Na de aanvaarding van de offerte gaan wij aan de slag om enkele directe verbeteringen aan te brengen aan uw website. Dit houdt meestal in dat wij copywriting en call to actions implementeren zodat uw huidige websitebezoekers vaker betalende cliënten worden. 

We gaan na hoeveel één cliënt gemiddeld opbrengt voor uw kantoor, op welke materie en het type cliënt uw kantoor focust en hoe wij deze kunnen inpassen in de SEO aanpak. Daarnaast wordt ook uw eventueel  bestaande blog geanalyseerd, en wordt nagegaan welke teksten herschreven en/of geoptimaliseerd moeten worden  in het licht van SEO.

Stap 4: Cliënten- en zoekwoordenonderzoek

Hierna nemen we een duik in de data. Op basis daarvan stellen we de ideale cliënt op voor uw kantoor. Op deze profielen zal initieel gefocust worden om uw kantoor te laten groeien. 

Uw ideale cliënt is een persoon of onderneming die in de prijsklasse van uw kantoor zit, vastbesloten is een advocaat onder de arm te nemen en bij u in de buurt woont of gelegen is. Ook moet de  verhouding tussen billable hours en totaal van werk goed zitten bij deze cliënt. 

Op basis van dit profiel maken we subprofielen van nauw gerelateerde cliënten en interessegroepen en onderzoeken we welke zoektermen deze online ingeven om advocaten te vinden en juridische informatie te krijgen. 

Stap 5: Content marketing

In deze fase schrijven we verschillende soorten teksten die ervoor zorgen dat u meer websitebezoekers en (potentiële) cliënten krijgt. 

Bestaande pagina’s

We herschrijven de bestaande teksten op uw website om deze gebruiksvriendelijker, beter te laten converteren, en online makkelijker vindbaar te maken. Denk hierbij aan de ´over ons´ en diensten pagina´s. 

Landingspagina’s

Voor particulieren of ondernemingen die nu op zoek zijn naar een van uw diensten schrijven we direct response marketing teksten (landingspagina’s) op basis van de principes van copywriting. Landingpagina’s hebben als doel om de bezoeker zo snel mogelijk in een cliënt om te zetten. Dit soort teksten speelt heel gericht in op de noden van de cliënt en overtuigt hem om uw kantoor te contacteren voor uw diensten. 

Blog content

Door middel van blogs halen we leads (potentiële cliënten) naar uw website. We schrijven artikelen die gevonden worden door uw ideale cliënten en bouwen op die manier autoriteit op voor Google. Hierdoor komt uw website ook hoog in de zoekresultaten voor de termen die we hierboven noemden. 

Lead Magnets

Om uw bestaande bezoekers en eventuele connecties op LinkedIn te converteren schrijven wij lead magnets die inspelen op de noden van uw cliënten en hoogst relevant zijn voor uw doelgroep. Voorbeelden van lead magnets zijn e-books en checklists. Het doel van lead magnets is om e-mailadressen te verzamelen en u een voet tussen de deur te geven wanneer zij juridische diensten nodig hebben.

Stap 6: Link building

Door het schrijven van blogs en artikelen over uw kantoor voor relevante vakbladen, blogs en websites zorgen we ervoor dat er meer links wijzen uw site. Hierdoor krijgt uw website meer bezoekers en autoriteit in de ogen van Google. Daardoor stijgen uw blogs, landingspagina’s en website in de ranking van de zoekresultaten en komt u hoger dan uw concurrenten te staan.

Stap 7: Evaluatie en bijsturing

Elke maand rapporteren we over welke acties we precies ondernomen hebben en wat de resultaten daarvan waren. Daarnaast bespreken we welke kansen er volgens de data nog voor het grijpen liggen. Daarnaast wordt afgetoetst of en in welke mate u aan Search Engine Marketing (Google & LinkedIn Ads) wil doen en hoe wij u daarbij van dienst kunnen zijn. 

Vaak gestelde vragen

SEO is een werk van lange adem. Het is een marketingtechniek waarbij de inspanningen vaak recht evenredig zijn met de resultaten. Over het algemeen zijn de resultaten duidelijk zichtbaar na 4 maanden SEO.

Er gaat enige tijd over voor Google en andere zoekmachines uw site indexeren en betrouwbaar genoeg achten om aan hun gebruikers aan te raden wanneer zij zoekopdrachten ingeven. Wanneer dit gebeurt, zie je vaak een ¨Hockey Stick Curve¨ in uw websitebezoekersaantallen. 

De belangrijkste factor om SEO succes te meten is het aantal relevante bezoekers die u op uw website krijgt. Dit zijn particulieren of bedrijven die uw website bezoeken om u of uw kantoor als advocaat in dienst te nemen. 

Andere factoren zijn het aantal leads die u krijgt door blogs en lead magnets. Deze huren u niet vandaag in om hun juridisch probleem op te lossen, maar u krijgt hiermee een voet tussen de deur op het moment datzij wel een advocaat nodig hebben.

Als jurist of advocaat bent u ongetwijfeld vertrouwd met dit antwoord: het hangt ervan af. 

  • Type cliënten – Een eerste factor is het type cliënten waar uw kantoor zich op richt. Ondernemingen brengen meer op dan particulieren over het algemeen gezien.

     

  • Bezoekersaantal – Ten tweede speelt het aantal bezoekers op uw website een rol. Hoe meer content u ons laat schrijven, hoe meer bezoekers u zult hebben, wat resulteert in meer potentiële cliënten.

     

  • Duurtijd ranking – Ten derde is het van belang hoe lang u een hoge ranking in de zoekresultaten blijft behouden. Een artikel kan makkelijk tussen de 3 en 10 jaar hoog in de zoekresultaten blijven staan en gedurende deze hele periode nieuwe bezoekers opbrengen.

     

  • Sterke en relevante content – Een laatste doorslaggevende factor is  het aantal artikels op uw website die goed ranken en relevant zijn voor uw doelgroep.

Ter illustratie een casus uit de praktijk:

De opbrengst van een gemiddelde cliënt voor uw kantoor is 2000 euro. 

  1. Het artikel trekt 8 mensen per maand aan en het conversiepercentage (aantal bezoekers dat cliënten wordt) ligt voor een gemiddeld kantoor rond de 3%. 
  2. Uw artikel blijft 5 jaar in de top 3 van de zoekresultaten staan. 

Wij passen de volgende formule toe: (4 mensen/per maand x 60 maanden)/ 0.03 x 2000. 

Het hooggerankte artikel zal gedurende 5 jaar tijd 240 bezoekers trekken. 3% ofwel 7 mensen daarvan zullen u in dienst nemen als advocaat. Gemiddeld is een cliënt 2000 euro waard, en brengt dit SEO artikel in totaal 14 000 euro op, of 2800 per jaar.

Uiteraard zijn er veel factoren die een invloed op hebben, zoals het aantal concurrenten, hoe uw kantoor leads opvolgt en hoe u uw leads uiteindelijk overtuigd om u als advocaat in te schakelen. U kunt niet 1 artikel schrijven en vervolgens wachten tot de cash binnenstroomt. 

Uw website moet geoptimaliseerd worden, er moeten ondersteunende artikelen geschreven worden, er moet aan linkbuilding worden gedaan. Het duurt dus enige tijd vooraleer u (exponentieel) resultaat ziet.

Dit hangt volledig af van wat uw doelstellingen zijn en wat u van ons verwacht. Een SEO-aanpak voor starters die enkele  extra cliënten willen binnenhalen en online wat meer aanwezig willen zijn, zal goedkoper zijn dan wanneer u het grootste kantoor in uw regio wil worden. Om dat laatste te kunnen realiseren moeten er vaak tientallen artikelen per week gepubliceerd worden op uw website. 

Als u een ruwe en snelle schatting wilt van de kosten om de SEO voor uw kantoor aan ons uit te besteden, dan kunt u ons steeds vrijblijvend contacteren.

Net begonnen met uw kantoor en u heeft veel tijd en nog geen marketing budget? Of wilt u gewoon wat meer weten over SEO en zelf betere SEO artikelen schrijven en basis optimalisaties uitvoeren op uw website?

Wij hebben de ultieme gids voor SEO voor Advocaten geschreven! Hier leren wij u gratis en voor niets de basis van SEO en krijgt u een goed idee wat het ongeveer inhoud. 

Hou er rekening mee dat – ondanks hoe uitgebreid het artikel is – dit slechts de basis is. Intermediaire en experten SEO onder de knie krijgen kost jaren en kan enkel met betaalde tools zoals Ahrefs en Semrush.

U kunt zich ook op onze nieuwsbrief inschrijven om rechtstreeks in uw inbox onze beste tips en gratis e-books te krijgen!