Als advocaat online content uitbesteden – Do’s en Dont’s

Als advocaat is het begrijpelijk dat je je wilt concentreren op wat je het beste doet: juridische zaken behandelen. Het creëren van online content als blogs en posts op sociale media is tijdrovend en vaak van een lagere prioriteit. Het uitbesteden van deze online taakjes kan dan ook een aantrekkelijke optie zijn. In onderstaande blogpost overlopen we enkele Do’s en Dont’s voor advocaten die eraan denken om een derde partij in te schakelen voor hun online content.

Do’s

1. Zoek een specialist

Zoek een marketingbureau met ervaring in het schrijven voor de juridische sector. Dergelijke specialisten zijn niet alleen bekend met het jargon en de vele nuances, maar ook met de ethische overwegingen en regelgeving die van toepassing zijn op juridische content.

2. Wees duidelijk over je doelstellingen en je verwachtingen

Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn over wat je verwacht van je uitbestede content. Dit omvat niet alleen de stijl en toon van de content, maar ook het doelpubliek. Maak ook duidelijke afspraken of de praktische kant van het verhaal, zoals de deadlines en het volume.

3. Blijf helder communiceren

Regelmatige communicatie is essentieel bij het uitbesteden van content. Zorg ervoor dat je regelmatig check-ins plant om de voortgang te bespreken en eventuele vragen of problemen aan te pakken. 

4. Controleer de content

Zelfs de beste marketingbureaus en freelancers maken fouten. Zorg ervoor dat je de tijd neemt om de content door te lezen. Zo vermijd je fouten en onnauwkeurigheden. Maar ook, zo zorg je ervoor dat je gerichte feedback kan geven. 

Dont’s

1. Ga niet alleen op de prijs af

Hoewel budget een belangrijke factor is, mag het niet je enige overweging zijn. Goedkope marketingbureaus zijn op het eerste gezicht aantrekkelijk, ze beloven van alles voor een scherpe prijs. Maar vergeet niet dat dergelijke bureaus vaak uitbesteden aan lageloonlanden of gewoon AI content afleveren zonder meer. De kwaliteit is met andere woorden niet gegarandeerd. Kies een partner die betaalbaar is maar ook kwalitatief hoogwaardig werk aflevert.

2. Verlies je huisstijl niet uit het oog

Het is belangrijk dat je uitbestede content in lijn blijft met de huisstijl van jouw kantoor. Zorg ervoor dat de freelancer of het marketingbureau waarmee je samenwerkt de waarden van jouw praktijk begrijpt en deze weerspiegelt in de content.

3. Denk niet dat je geen tijd meer moet investeren

Het uitbesteden van content zal uiteraard een tijdbesparend effect hebben. Maar vergeet niet dat je zelf ook tijd en moeite moet blijven investeren in de content om een optimaal resultaat te bereiken. Zo zal het tijd kosten om een goede relatie op te bouwen, de content na te lezen, feedback te geven enzoverder.

online content advocaten

4. Negeer SEO niet

Zorg ervoor dat het marketingbureau of de freelancer waarmee je werkt ook begrijpt hoe SEO werkt en hoe het moet geïntegreerd worden in de content. SEO is cruciaal voor het verhogen van de zichtbaarheid van je website en het aantrekken van meer cliënten. Zonder SEO zal je blog slechts zeer sporadisch gelezen worden en wellicht geen nieuwe cliënten aantrekken.

Conclusie

Onthoud vooral dat een succesvolle uitbestedingsstrategie gebaseerd is op wederzijds begrip en vertrouwen, goede communicatie en een gedeelde visie. Wees zorgvuldig in de keuze van je marketeer. Zorg ervoor dat het iemand is die voeling heeft met de juridische sector. Door bovenstaande Do’s en Dont’s in gedachten te houden leg je alvast een sterke basis om een vruchtbare samenwerking op poten te zetten. 

Zo kan jij je focussen op de core business van je kantoor en tegelijkertijd gebruik maken van het internet om een pak nieuwe cliënten aan te trekken. 

Leave a Comment